Историја и ми

facing-history-1

Поштоване колеге и колегинице,

обавештавам вас да је мој пројекат „Историја и ми“ одобрио Центар за промоцију науке, тако да ће његова реализација почети 24.09.2016. сусретом наставника у Регионалном центру у Смедереву. На овој страници ћете моћи да пратите ток овог пројекта.

Вишња Васиљевић

Ево укратко плана овог пројекта :

  1. 24.09.2016. радионица са наставницима – упознавање са пројектом, платформом на којој ће се радити – HSTRY, и организацијом Facing History and Ourselves која промовише наставу Историје на принципима да емоције, свест и савест треба да буду основа за формирање свесног и активног грађанина.

2. Крајем октобра ће бити организована радионица са наставницима и њиховим ученицима, како би се сви заједно упознали са пројектом и договорили о даљем начину сарадње.

3. Од новембра до краја јануара тимови ће истраживати одабрану тему, и правити интерактивне презентације на порталу HSTRY.

4. Од фебруара до средине априла тимови ће проћи кроз презентације осталих тимова и гласати за најбољу.

5. У другој половини априла биће одржан завршни скуп у Регионалном центру у Смедереву, где ће бити проглашена најбоља презентација, а победнички тим ће добити задатак да организује екскурзију изненађења за све учеснике пројекта.

6. у мају ће бити изведена екскурзија на којој ће улогу туристичког водича добити победнички тим.

Први сусрет

24.09.2016.

у компјутерској учионици Регионалног центра за професионални развој запослених у образовању Смедерево, наставници Историје су упознати са планом рада на овом пројекту. На жалост, неки су били спречени да присуствују овом сусрету, али је њима послато упутство за укључивање на наш пројекат.

Присутни су имали прилику да се упознају са радом на платформи HSTRY.

HSTRY (https://www.hstry.co/ ) је платформа за наставу на којој наставници формирају своја одељења, праве и деле интерактивне презентације, прате рад ученика и могу да уче од других колега, као и да учествују на семинарима који се повремено одвијају на овој платформи. Наш пројекат ће бити вођен као једно моје одељење, уз коришћење алатки као што су Tricider, Linoit, Padlet итд. Упутства за рад на овом порталу сам  превела и прилагодила нашим ђацима, тако да и други наставници из Србије могу да их користе ако желе да раде на овом порталу.
        Наставници су се пријавили на портал и упознали се са основним алатима који ће бити коришћени. На уводној презентацији, која је ће бити доступна свим учесницима, су обезбеђени и договорени начини комуникације, и означене алатке преко којих ће бити добијани одговори на све нејасноће у вези са радом на пројекту.
      „Facing history and ourselves“ ( https://www.facinghistory.org/  ) је организација из Америке која помаже наставницима да наставу Историје искористе за формирање свесних, одговорних и активних грађана – учећи ученике вештинама за 21 век. Буди се самосвест код ученика на специфичним догађајима из историје, уз обавезан емотиван моменат који води до стварања свести и савести, и жеље да се делује – постане активан грађанин. Кроз сталну дискусију долази се до тврдње : „People make choices. Choices make History“, односно да је одлука сваког појединца битна за историју, а ми смо ти који одлучују како ће да реагују на одређене ситуације у животу.
triangle-small
Ово је нови приступ настави Историје и захтева пројектну наставу која је код нас веома ретко присутна због преоптерећености наставних планова, тако да је погоднији за рад на додатној настави или секцији, иако је повремено могуће то пренети и у редовну наставу.

Други сусрет

29.10.2016.

Данашњи састанак је био веома плодотворан и живахан.

Ипак, жао нам је што нису сви ученици и наставници могли да присуствују због радне суботе, или болести.

Тимови се састоје од по три ученика и њиховог наставника. Три тима су из смедеревске Гимназије, под вођством наставница Ружице Моневски, Драгице Кучина и Милене Ђорић, ту су и основне школе „Радомир Лазић“ из Азање са наставником Дамиром Живковићем, „Вук Караџић“из Липа са наставником Милошем Пириватрићем, наставница Драгана Мишић са ученицима из ОШ “ Јелена Ћетковић“ из Београда  (Звездара), Гимназија из Смедеревске Паланке, основна школа из Смедеревске Паланке , Нада Марјановић Дакић са ученицима ОШ „Карађорђе“ Велика Плана и моји ученици из ОШ „Иво Андрић“ из Радинца.

Ученици су се упознали са платформом HSTRY, планом рада и алатима који ће се користити у току рада на пројекту. Представили су се на Padlet-у и испунили прве анкете како бисмо имали податке о структури учесника и њиховим предзнањима о истраживачком раду. Добили су задатак да осмисле тему коју ће истраживати водећи рачуна о томе да је потребно пронаћи у теми неко питање које ће да изазове читаоце да расправљају о њој. То је посебно важно због тога што се рад пише у форми интерактивне презентације. Циљ нам је да добијемо један леп скуп добрих радова, па је предвиђено да тимови питају остале тимове за помоћ, савет и мишљење о било ком проблему на који наиђу.

Ускоро ће добити задатак да осмисле предлог за лого нашег пројекта, а затим ћемо гласати за најбољи предлог на Tricider-у.

Уз жељу за успешан рад, растали смо се до наредног сусрета на пролеће. До тада, надамо се да ће сарадња преко интернета бити плодотворна, и захваљујемо се Научном клубу Смедерево, односно Регионалном центру Смедерево на сјајној техничкој подршци и условима за рад.

drugi-susret

Advertisements